th  

天霸泰尼(Tinie Tempah),是英國的Papper。

有著奈及利亞血統的他在2007年錄製了自己的首張混音帶。

他的第一張專輯《Disc-Overy》在2010年10月10日一經發售,

就產生了兩首冠軍單曲「Pass Out」和「Written in the Stars」。

今天介紹的就是這首RAP屌歌Written in the Stars。

 

坦白說Eric Turner唱的是不錯...但是一開始煞到我的...

真的是Tinie的RAP阿XD

th1  

Written In The Stars(feat. Eric Turner)

 

Oh written in the stars

A million miles away

A message to the main

OH~命中注定~早在百萬英哩之外,一個給人們的訊息~

(written in the stars字面雖是寫在星星之上Orz

不過翻譯的話可以引申為天意、命運)

Ooooh~

Seasons come and go

But I will never change

And I'm on my way!

OH~季節來來去去,但我永不改變~用我的方式!


[Tinie Tempah ]

Lets go! 一起走!

Yeah~You're listening now

是的~你現在正在聆聽~

They say they aint heard nothing like this in a while

他們說他們有一段時間沒聽到像這樣的東西

Thats why they play my song on so many different dials

那是為什麼他們在許多不同電台播放我的歌曲

Cause i got more fuckin' hits than a disciplined child

因為我比任何一個受處罰的小孩得到更多的 “hit”

When they see me everybody brrrrrap, brrrrrraps

當他們看到我每個人都 brrrrrap的尖叫

Man I'm like a young gun fully black Barrack.

兄弟~我就像是來自全黑軍營的年輕人

I cried tear drops over the massive attack

我的眼淚滴落在大舉進攻的戰場上

I only make hits like I work with a racket and bat

我獲得Hit就像我用球拍跟球棒在工作一樣

Look at my jacket and hat

看看我的夾克跟帽子

So damn berserk 

多麼該死的瘋狂

So down to earth

多麼該死的腳踏實地

I'm bringing gravity back

我帶著嚴肅回來

Adopted by the major I want my family back

被成年人所領養但我只想我的家庭回來

People work hard just to get all their salary taxed

人們努力工作只為了讓薪水被扣稅

Look I'm just a writer from the ghetto like Malory blackman

看! 我只是個來自貧民區的作家就像是Malory blackman

Where the hell's all the sanity at, damn

該死! 所有的理智都到哪裡去了!

I used to be the kid that no one cared about

從前的我只是沒人關注的小孩

Thats why you have to keep screaming til they hear you out

那就是為何你一直尖叫直到他們注意到你

Oh, written in the stars

A million miles away

A message to the main

OH~命中注定~早在百萬英哩之外,一個給人們的訊息~

Ooooh~

Seasons come and go

But I will never change

And I'm on my way!

OH~季節來來去去,但我永不改變~用我的方式!

Oh, oh, oh, oh(OH!) x4

[Tinie Tempah]

Yeah, I needed a change

是的,我需要改變

When we ate we never tipped because we needed the change

當我們吃飯我們從不給小費~因為我們需要改變

I needed a break

我需要休息

For a sec I even gave up believing and praying

有一秒~我甚至不再相信及祈禱

I even done the legal stuff and was leaded astray

我甚至做了違法的事並誤入歧途

They say money is the route to the evilist ways

他們說金錢就是罪惡的根源

But have you ever been so hungry it keeps you awake?

可是你有過餓到讓你醒來麼?

Mate, now my hunger would leave them amazed

夥伴~現在我飢餓的會令他們吃驚!

Great, it feels like a long time coming, fam

很好,感覺像是已經很長一段時間

Since the day I thought of that cunning plan

自從我想出狡猾計劃的那一天

One day I had a dream I tried to chase it

有一天我有個夢想~我試著去追逐

But I wasn't going nowhere, running man!

可是我哪都沒去,只是一個逃跑的男人

I knew that maybe someday I would understand

我知道或許有一天我會瞭解

Trying to turn a tenner to a hundred grand

試著把十英鎊變為十萬英鎊

Everyone's a kid that no-one cares about

每個人都是沒有人關注的小孩

You just gotta keep screaming until they hear you out

你就是要一直尖叫直到他們聽見你

Oh, written in the stars

A million miles away

A message to the main

OH~命中注定~早在百萬英哩之外,一個給人們的訊息~

Ooooh~

Seasons come and go

But I will never change

And I'm on my way!

OH~季節來來去去,但我永不改變~用我的方式!

Oh, oh, oh, oh(OH!) x5

(Keep singing!) 繼續唱!!

Oh, oh oh oh(OH!)

(Eric Turner!)

Oh, oh, oh,oh(OH!)

Lets go! 一起走!

Oh, written in the stars

A million miles away

A message to the main

OH~命中注定~早在百萬英哩之外,一個給人們的訊息~

Ooooh~

Seasons come and go

But I will never change

And I'm on my way!!

OH~季節來來去去,但我永不改變~用我的方式!

 

這首RAP真的很屌~英國黑人詮釋的歌詞或許許多字眼另有深意~

不過身為台客就以欣賞的角度不負責任翻譯分享嘍~

arrow
arrow
    文章標籤
    Written In The Stars Tinie Tempah
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 阿邦 果凍貓 的頭像
    阿邦 果凍貓

    阿邦果凍貓 の 鬼扯蛋 in Battle Field (‵▽′)y--~~

    阿邦 果凍貓 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()